Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

"Η ζωγραφική είναι έκφραση ψυχής..."

Τα πρώτα ερεθίσματα για να ασχοληθεί με την τέχνη, τα πήρε από τον αδελφό της και το 1977, φιλοτέχνησε το πρώτο της έργο, που είχε αντικείμενο τον Κρητικό γάμο. Ύστερα, η Κωστούλα Πολίτη στράφηκε και σε άλλες μορφές τέχνης, και ζωγράφιζε πάνω σε γυάλινα αντικείμενα. Αυτά αγοράζονται από πολλούς, ντόπιους και ξένους επισκέπτες που τα δωρίζουν σε κοινωνικές εκδηλώσεις ή τους δίνουν θέση σε διάφορες γωνιές των σπιτιών τους.

«Από τα πέντε αδέλφια μου είμαστε», σημειώνει η ίδια, «μόνο εγώ και ο αδελφός μου που ζει στη Θεσσαλονίκη, ασχολούμαστε με τη ζωγραφική. Μπορεί να είναι και έμφυτο! Πάντως, από κοριτσάκι θυμάμαι την εαυτή μου στο δημοτικό σχολείο και μου άρεσε να κάνω σχέδιο και να καλλιγραφώ… Δεν είχα λεφτά να παίρνω χρώματα, φτωχή οικογένεια, και μου δάνειζε ο αδελφός μου νερομπογιές και δημιουργούσα. Μου άρεσε να παίζω με τα χρώματα…»

Το κατάστημα- εκθετήριο της καλλιτέχνιδας, είναι στο στενό της οδού Τομπάζη στο Ρέθυμνο, το μοναδικό που εκπέμπει φως λαϊκής τέχνης ανάμεσα σε μια σειρά άλλων, που έχουν σχέση με το νοικοκυριό, με την ένδυση και την υπόδηση του ανθρώπου αλλά και με άλλες εμπορικές δράσεις.

ζωγράφος κωστούλα πολίτη«Βρίσκομαι σε αυτό το χώρο από το 2000 και για είκοσι χρόνια πριν ήμουνα στο μιναρέ του Νερατζέ, στην παλιά πόλη. Άλλες εποχές τότε, άλλες σήμερα. Ήμουνα από μικρή ανήσυχο πνεύμα και οι δημιουργίες μου απευθύνονται σε ευγενείς ψυχές και δίνουν χαμόγελο και αγάπη που τα έχουμε ανάγκη όλοι…»

Και καλλιτέχνιδα και μάνα η Κωστούλα Πολίτη. Γέννησε και μεγάλωσε τέσσερα παιδιά και «τα βάσανα» την έστρεψαν με μεγαλύτερο πάθος στη λαϊκή τέχνη: «Μετά τα 30 μου, άφησα πίσω τα προβλήματα και μπήκα με μεγαλύτερη ένταση στην τέχνη και δοκίμασα και στην κεραμική. Για μένα, η δημιουργία μέσα από την τέχνη είναι έκφραση ψυχής…»

ΕΚΚΛΗΣΙΑ

Τα έργα της Πολίτη έχουν το λαϊκό χαρακτήρα της αυτοδίδακτης δημιουργού. Διακρίνονται για την ευαισθησία που αποτυπώνει το πινέλο στα γυαλικά αντικείμενα και στους πίνακες ζωγραφικής: «Με γεμίζουν ο χρωστήρας και τα χρώματα. Εδώ είναι η εκκλησία μου, εδώ παίρνω το οξυγόνο μου, είναι η ένεση της ζωής μου. Σκέφτομαι πολλές φορές, όταν συνταξιοδοτηθώ τι θα κάνω; Δεν μπορώ να σταματήσω και δε θα μου κόψουν αυτό το πάθος που έχω. Θα βγω και στο δρόμο να ζωγραφίζω γιατί είμαι εθισμένη με τη ζωγραφική…»

Το περασμένο καλοκαίρι, πολλοί ξένοι επισκέπτες που περνούσαν το στενό κοντοστέκονταν. Αρκετοί, μέσα, παρατηρούσαν το αποτέλεσμα της δουλειάς της λαϊκής ζωγράφου . Εντυπωσιάζονταν οι Ρώσοι και οι Σκανδιναβοί, μιλούσαν με θερμά λόγια για τα έργα της και φεύγοντας ασπάζονταν το χέρι της. Αυτή η συμπεριφορά ήταν το επιστέγασμα για τη λαϊκή δημιουργία της…





-->

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα 10 μεγαλύτερα ποτάμια της Ελλάδας

Αλιάκμονας
Βρίσκεται στη Δ. Μακεδονία και είναι ο μεγαλύτερος ποταμός της Ελλάδας με μήκος 297 χλμ. και βρίσκεται ολόκληρος σε ελληνικό έδαφος. Οι άλλοι μεγάλοι ποταμοί (Έβρος, Νέστος και Αξιός) πηγάζουν σε ξένα εδάφη. Το όνομά του είναι σύνθετο και προέρχεται από το άλς (άλας, θάλασσα) και από το άκμων (αμόνι). Μια αρχαία παράδοση λέει ότι όσα πρόβατα έπιναν νερό από τον Αλιάκμονα άλλαζαν χρώμα και γίνονταν λευκά. Η παράδοση αυτή επιβεβαιώνεται από μια καταγραφή του Λατίνου συγγραφέα Πλινίου (23-79 μ.Χ.), που μεταφρασμένη από τα λατινικά, λέει: «Επίσης στη Μακεδονία, όσοι θέλουν να έχουν πρόβατα άσπρα πηγαίνουν στον Αλιάκμονα, όσοι δε μαύρα στον Αξιόν». Ο Αλιάκμονας, πριν γίνει το φράγμα της εκτροπής του (δεκαετία του 1950), δεν είχε σταθερή κοίτη. Συχνά πλημμύριζε και σχημάτιζε εκτεταμένα έλη. Ο ποταμός πηγάζει από τα βουνά Βέρνο, Γράμμο και Βόιο, στα σύνορα της χώρας με την Αλβανία, και εκβάλλει στο Θερμαϊκό κόλπο μεταξύ της Θεσσαλονίκης και της Κατερίνης. Σχεδόν σε όλο…

Κάστρο Πελασγίας (αρχ. Λάρισα Κρεμαστή) (Πελασγία)

Περιγραφή:
Σώζεται οχυρωματικός περίβολος πάχους 2,50 - 2,90 μ., που ταυτίζεται με την ακρόπολη της αρχαίας πόλης των Φθιωτών Αχαιών, Λάρισας Κρεμαστής. Είναι οικοδομημένος κατά το τραπεζιόσχημο και ισοδομικό σύστημα τοιχοποιΐας, χρονολογείται στον 5ο και τον 4ο αιώνα π.Χ., και φέρει ανά διαστήματα πύργους, τρεις πύλες και μία πυλίδα (πλάτους 1,36 μ.).
Υπηρεσιακή Μονάδα: ΙΔ΄ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων

Τ.Κ. 35013, Πελασγία (Νομός Φθιώτιδος)

Τηλέφωνο: +30 22310 29992
Φαξ: +30 22310 46106
Email: protocol@idepka.culture.gr


Πηγή



-->

Η Μονή Ελεούσης Ξυνιάδος Δομοκού, εόρτασε την εύρεση της Ιεράς Εικόνος

Την εύρεση της θαυματουργού Εικόνος της Παναγίας Ελεούσης στην ομώνυμη Ιερά Μονή της Ξυνιάδος εόρτασε η Ιερά Μητρόπολη μας κατά το διήμερο 20 και 21 Ιουνίου με κάθε λαμπρότητα και τη συμμετοχή χιλιάδων προσκυνητών από την Θεσσαλία και άλλα διαμερίσματα της Ελλάδος, οι οποίοι ιδιαιτέρως ευλαβούνται την Παναγία Ελεούσα. Ο φετινός εορτασμός πραγματοποιήθηκε με την παρουσία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Θηβαΐδος κ. Πορφυρίου και του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ. Νικολάου. Την παραμονή της εορτής τελέσθηκε Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός στον οποίο εχοροστάτησε ο Σεβασμιώτατος Θηβαΐδος με τη συμμετοχή πολλών Ιερέων από την Φθιώτιδα και από άλλες Μητροπόλεις που εν τω μεταξύ είχαν έρθει με πολλά λεωφορεία.   Κατά την διάρκεια της αρτοκλασίας που έγινε στη φιάλη της Ιεράς Μονής ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας κ. Νικόλαος προσεφώνησε τον Σεβασμιώτατο κ. Πορφύριο, τον ευχαρίστησε για την παρουσία του και αφού αναφέρθηκε δι’ ολίγον στην ιστορία της ιεράς Εικόνος τον παρεκάλεσε να κηρύξει τον …