Header Ads

Breaking News
recent

Τα Κρητικά προϊόντα "ετοιμάζονται" για τη Φινλανδία

Τη χιλιομετρική απόσταση μεταξύ Κρήτης και Φινλανδίας προσπαθούν να «μειώσουν» ξένοι αγοραστές και ντόπιοι επιχειρηματίες προκειμένου τα κρητικά προϊόντα να μπουν πιο δυναμικά στη φινλανδική αγορά που ελέγχεται, επί της ουσίας, από δυο μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, οι οποίες «μοιράζονται» το 80% της αγοράς. Οι Φινλανδοί ήδη έχουν δοκιμάσει το ελαιόλαδο της Κρήτης αλλά και άλλων περιοχών της χώρας, ενώ πραγματικά ... τρελαίνονται για λιαστές τομάτες και πιπεριές, προϊόντα που εξάγονται με τους τόνους από τη βόρεια Ελλάδα! Στις γευστικές συνήθειες των Φινλανδών έχει εισαχθεί και το τυρί: το χαλούμι και η φέτα, δυο προϊόντα που γνωρίζουν από τις διακοπές τους και σταδιακά τα βάζουν στο καθημερινό τους τραπέζι.

Από την Κρήτη μέχρι σήμερα, στα ράφια των σούπερ μάρκετ υπάρχει κυρίως το ελαιόλαδο και το κρασί ενώ φαίνεται πως έχει έρθει η ώρα να εμφανιστούν το παξιμάδι και η γραβιέρα Κρήτης, όπως και άλλα τυριά του νησιού, που «δένουν» με το λάδι, τη τομάτα και την  πιπεριά. 

εξαγωγές, φινλανδία, κρητικά προιόντα παξιμάδι, τυρί, ελαιόλαδο. Ο συνδετικός κρίκος για την  προώθηση των προϊόντων προς τη Φινλανδία είναι η κυρία Μίνα Σίρεν που εκπροσωπεί  την κυπριακή  εταιρία «Γαβριηλίδης».

Η κ. Σίρεν και άλλοι ξένοι αγοραστές από τη Λιθουανία, τη Ρωσία και το Βέλγιο επισκέφθηκαν το νησί τις προηγούμενες ημέρες και συναντήθηκαν με ντόπιους επιχειρηματίες στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού  προγράμματος «ΣΥΝΕΡΓΩ»στο οποίο συμμετείχαν και τα τέσσερα επιμελητήρια της Κρήτης.

Η ειδοποιός διαφορά με τις συνομιλίες που έγιναν με αυτή τη χώρα του βορά είναι ότι δε χρησιμοποιήθηκε διερμηνέας διότι η κ. Σίρεν γνωρίζει όχι μόνο την ελληνική γλώσσα αλλά και ελληνικά προϊόντα αφού είναι παντρεμένη με Έλληνα.

Η ίδια μιλώντας στο MadeinCreta ανέφερε πως το ενδιαφέρον είναι μεγάλο για τα ελληνικά προϊόντα στη σκανδιναβική χώρα και πρόσθεσε πως η ελληνική κρίση δεν έχει επηρεάσει τους Φινλανδούς καταναλωτές.

«Οι καταναλωτές της Φινλανδίας έχουν εξοικειωθεί με αρκετές ελληνικές γεύσεις . Ήδη καταναλώνουν σε βαθμό, που δε φαντάζεστε, λιαστή τομάτα και πιπεριά. Ακολουθεί το χαλούμι και η φέτα και φυσικά το ελαιόλαδο το οποίο, όμως, δεν έχει τη χρήση που εσείς κάνετε εδώ. Εκεί (εξαιτίας του κόστους) χρησιμοποιείται μόνο στη σαλάτα ή σε κάποιες περιπτώσεις προστίθεται στο τέλος του φαγητού».

εξαγωγές, φινλανδία, κρητικά προιόντα παξιμάδι, τυρί, ελαιόλαδο.

Το να πάει ένα κρητικό προϊόν στη Φινλανδία και μάλιστα με ικανοποιητική τιμή, είναι υπόθεση που απαιτεί σωστούς χειρισμούς και από τις δυο πλευρές.

«Είναι και η Κρήτη πολύ μακριά από τη Φινλανδία!», θα πει η κ. Σίρεν εννοώντας ότι το κόστος μεταφοράς είναι  ποιο «τσιμπημένο» σε σχέση με τις εξαγωγές των προϊόντων της υπόλοιπης χώρας, λόγω θάλασσας.

Ωστόσο, φαίνεται πως οι διαπραγματεύσεις είναι σε καλύτερο σημείο από ότι στο παρελθόν καθώς αναζητείται  με κοινή και συμφέρουσα πορεία και για τις δυο πλευρές, ενώ είναι ιδιαίτερα σημαντικό ότι υπάρχει απευθείας επικοινωνία με τους αγοραστές και τους ντόπιους επιχειρηματίες.  

Σε κάθε περίπτωση πάντως είναι μια προσπάθεια που απαιτεί τουλάχιστον ένα χρόνο για να ευοδώσει καρπούς.

εξαγωγές, φινλανδία, κρητικά προιόντα παξιμάδι, τυρί, ελαιόλαδο.

«Τώρα που έχουμε γνωριστεί με τους προμηθευτές ευελπιστούμε ότι τα πράγματα θα είναι καλύτερα αφού τα κρητικά προϊόντα ήδη μεταφέρονται στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη για να μειώσουμε το κόστος και να οργανωθεί η μεταφορά.

Τώρα που θα επιστρέψω θα δούμε πιο αναλυτικά τις τιμές των προϊόντων, θα ζητήσουμε να μας σταλούν δείγματα για να τα δοκιμάσουμε πάλι και με τη σειρά μας να τα προσφέρουμε στις αλυσίδες των καταστημάτων. Είναι μια διαδικασία που απαιτεί έναν χρόνο από τη στιγμή που θα αποφασιστεί μέχρι τη στιγμή που το προϊόν θα φτάσει στο ράφι».

Αξίζει πάντως τα σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη κυπριακή εταιρεία που κάνει τις εισαγωγές στη Φινλανδία ξεκίνησε τη δραστηριότητά της από ... τις ελιές, διότι όταν ο ιδιοκτήτης βρέθηκε εκεί για να ξεκινήσει τη νέα του ζωή, διαπίστωσε ότι δεν υπάρχουν πουθενά και έπρεπε να τις εισαγάγει για να τις έχει στο τραπέζι του!

Κάπως έτσι ξεκίνησαν να γίνονται γνωστά τα ελληνικά προϊόντα στη Φινλανδία ενώ πολλοί ήταν και οι τουρίστες που ήθελαν να γευτούν ξανά την ελληνική σαλάτα!

MadeinCreta




-->
Από το Blogger.